Första sida M-Klippan

Förslag Startsida
Epostadresslista

Moderat BBS mm

Moderat strategi för den interna informationsspridningen:

Riksorganisationen har tagit ställning för att Moderat BBS är grunden för den interna informationsspridningen i partiet.

Många användare anslutna till moderat BBS:

Moderat BBS används idag av runt 300 skåne moderater. Varje dag ansluter sig tusentals moderater till BBSen för att läsa epost eller hämta information.

Vad är då skillnaden mellan en vanlig epost (email) funktion och Moderat BBS:

Bägge systemen använder internet som transportör. Med BBS (egentligen heter programvaran FirstClass) erhåller man, förutom de funktioner som finns i ett ordinarie epostsystemet, ytterligare ett stort antal mycket värdefulla funktioner (några av dessa kan förekomma i andra epostsystem).

Egen och enkel epostadress

När du ansluter Dig till Moderat BBS får Du en egen epostadress som är enkel att komma ihåg. Ditt för och efternamn + @moderat.se ex: bengt.svensson@moderat.se

Lista, längre ned på sidan, på Klippanmoderater som använder BBS

Exempel på extra och användbara funktioner:

• Tillgång till en stor mängd strukturerad M-information tex partimotioner, pressinlägg, faktablad mm
  • Tillgång till regional information om skånepolitiken.
  • När Du skickar meddelande till någon som använder BBS kan Du enkelt se huruvida denna har öppnat ditt meddelande. (en mycket användbar information!)
  • Tillgång till all information och din "brevlåda" när Du befinner Dig på annan plats, under förutsättning att FirstClass är installerat.
  • Tillgång till Din brevlåda från vilken dator som helst som har en Webbläsare (ex Explorer) installerad.
  • Mycket enkel adressering till personer som är anslutna till BBS. Du behöver inte veta exakt namn på den person Du skall skicka till, systemet hjälper Dej att hitta rätt adressat.
  • Du kan själv välja och byta ditt "Passord"
  • Du kan själv enkelt lägga in vidarsändning av din epost till annan "brevlåda"

Listan på funktioner kan göras längre. Jag kan inte annat än rekommendera alla som har en dator och ett internetabonnemang , eller tänker skaffa sig, att allvarligt överväga att ansluta sig till Moderat BBS. Har du frågor eller behöver hjälp kan du höra av Dig till mej eller Björn Samuelsson

FirstClass för Windows (installationsfil)
Adobes sida med AcrobarReader programvara

vadgjort10.htm

Tillgång till brevlådan från vilken internetansluten dator som helst.

För Er som är anslutna till moderat BBS.

På resande fot kan det ibland vara bra att kunna "vittja" sin epostlåda från vilken internetdator som helst.
Nedanstående länk leder dej direkt in i Din BBS-epostlåda. Du måste logga in med användarnamn och passord på vanligt sätt. Beroende på vilken webbläsare Du använder kan utseende och kommando variera. När Du är inloggad kan Du både läsa epost, spara bilaga och skicka meddelande. Det finns även möjlighet att nå de olika konferenserna i BBSen.

Brevlåda Moderat BBS
(Här kan Du som är BBS användare logga in och läsa Din epost från en vanlig "web-läsare" såsom Explorer)

Klippanmoderater med BBS

• Kicky Sinclair