Försvarspolitik med Hans Wallmark

Hans Wallmark är sedan 2006 en av våra Riksdagspolitiker från NÖ Skåne. Han är född i Boden, gillar inte snö och trivs alldeles fantastiskt bra i det skånska klimatet och Ängelholm.
Idag är han bland annat ordförande i Nordiska rådets svenska delegation, ledamot i Försvarsutskottet och ledamot i Krigsdelegationen. Med sin gedigna kunskap är han också Moderaternas talesman för försvars- och säkerhetspolitik.

Den 13 november hade vi i Klippan förmånen att få lyssna och veta om det försvarspolitiska läget.
Det här är ett ämne som kan skapa oroligheter och ryktesspridning är en av de faktorer som faktiskt har till uppgift att skapa ännu större oro. Hans lugnade oss dock genom att säga: Måste vi vara rädda – Nej, men vi ska vara förberedda!!!

Efter att ha lyssnat till Hans tror jag nog att vi alla kände oss trygga och stärkta av den Moderata politiken. MEN . . . det skadar inte att ibland slänga ett öga över axeln. Med dagens teknik och hastigheten på de Social Medierna vet vi att ett rykten kan sprids med ljusets hastighet och kanske det inte alltid är ett rykte. Vi ska inte ropa ”Vargen kommer!”, men . . .

Tack för en lärorik och informativ kväll där vi fick kunskap om allt ifrån försvarsmaktens övningar och redskap till att verkligen förstå hur viktigt det är att vara källkritiska.